Frukost



Min (Emelie) absoluta favorit måltid är frukost! Det är ovanligt bland ungdomar, det är många som inte ens äter frukost. Det går att göra hur mycket som helst. Min absoluta favorit är gröt, alla olika sorter för det klarar man sig på fram till lunch på skolan. 




Havregrynsgröt med mormors hemmagjorda äppelmos, två ägg och ett glas mjölk. 

Pris per pers: max. 15kr
Tillagninstid: 10min
Kcal per pers: ca. 292

Hur stor mängd gröt du ska göra hittar du på havregrynsförpackningen, där står även hur du tillagar den. 



Mannagrynsgröt med hallonsylt. Hyfsat dålig bild, gröten smälter ihop med tallriken. 

Pris per pers: max. 15kr
Tillagninstid: 10min
Kcal per pers: ca. 197

Hur stor mängd mannagrynsgröt du ska göra hittar du också på förpackningen, där står även hur du tillagar den. 




Motivering: Båda grötsorterna är hur goda som helst. Man kan bestämma själv vad man vill ha till. Hallonsylt, äppelmos, socker, kanel, lingonsylt osv. Det går fort och du håller dig mätt på det ett bra tag.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0