Korvstroganoff

Jag (Emelie) och min vän var så himla hungriga så jag glömde att ta kort på maträtten. Men jag tror att de flesta vet hur en korvstroganoff ser ut. 
Jag har tidigare tillagat korvstroganoff en gång på Hemkunskapen under högstadiet. Men jag kände att det var på tiden att testa på det igen. 

Pris per portion: ca. 30-50kr
Tillagningstid: så lång tid som riset tar att koka, man tillagar korvstroganoffen under tiden.
Kcal per port: ca. 828 (Ris och Korvstroganoff) 

Ingredienser 2 port:
Halv gul lök
1/3 korvring
Grädde
Redning (mörk)
Tomatpuré
Vatten

Chilikrydda
Svartpeppar

Gör så här:
1. Koka upp vatten, häll i riset enligt anvisning på förpackningen med salt
2.. Hacka löken och skär korven i strimlor
3. Stek korven och löken tillsammans
4. Häll i 1 1/2 dl vatten och 1msk tomarpuré
5. Häll i 1/2 dl grädde
6. Häll i lite redning i taget tills du känner att den är så tjock som du vill ha den
7. Smaka av med Chilikrydda och Svartpeppar om du vill ha lite mer smak

Om den känns för tjock så häll i lite mer vatten



Motivering: Min blev lite för tjock så jag blev inte riktigt nöjd. Men det var första (andra) gången jag tillagade det så det har jag med mig till nästa gång. 
Jag hoppas det skall smaka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0