Tacolåda


Kanske något av det godaste jag vet! Istället för att alltid göra samma Tacos varje fredag, gör en Tacolåda istället. Hur gott som hälst och går super fort!  



Pris per pers: ca. 20-50kr beroende på hur många man gör den till
Tillagningstid: ca. 30min (då har jag ränkat in att du ska steka köttfärsen och skära grönsakerna)

Ingredienser 4pers:
Ca. 1/2 kg köttfärs
1 påse tacokrydda
Riven ost
200g Philadelphiaost 
2 dl créme fraiche
Tacosås 
Paprika
Purjolök

Tacochips
Gurka
Sallad
Tomat
Majs
m.m.

Gör såhär:
1. Stek köttfärsen och blanda i Tacokryddan, häll i lite vatten så den inte blir så torr. Hacka purjolöken och häll i den i köttfärsen. 
2. Blanda Philadeplphiaosten, Créme fraiche, tacosås (så mycket du vill ha, och vilken sort) och en hackad paprika. 
3. Bred ut ostkrämen och häll över köttfärs. 
4. Riv osten över och ställ in i ugnen 225 grader, tills den är genomvarm och osten har fått en fin brun färg. Ca. 15-20 min. 
5. Servera detta med grönsaker och Tacochips! 



Motivering: Kan inte ge denna maträtt annat än 5 av 5!! Den är så grymt god. Lagade detta till min familj och min farmor och farfar, de tyckte att det var super gott! Det är enkelt och lite roligare än vanlig Tacos.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0