Kyckling med gorgonzola ost

Jag har ingen bild till denna maträtt tyvärr. Men den är hur enkel som helst och passar att ha mitt i veckan eller som helgmiddag. 

Pris per person: 20-40kr
Tillagningstid: mindre än 20min

Ingredienser till 4 portioner:
3 kycklingfileér 
1/2 paket gorgonzola ost
1 kycklingbuljong
2 1/2 dl vatten
1 msk grädde
redning 

Serveras med:
Pasta, gärna färsk. Färsk pasta går mycket fortare. 

Gör så här:
1. Skär kycklingen i små tärningar, eller trimlor, vad du känner för. 
2. Stek kycklingen i stekpannan. 
3. Häll ner vattnet i en kastrull, lägg ner buljongtärningen och låt det koka upp. 
4. Lägg ner gorgonzola osten, häll ner grädden och blanda ut med lite redning. Låt såsen koka tills den tagit ihop sig, ca 5-10 min. 
5. Häll över såsen över kycklingen. 
Serveras med pasta och grönsaker. 



Motivering: Gott och fort! Kan det bli bättre?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0